Friday, July 28, 2006



Cand te joci, spargi obisnuintele, reasamblezi piesele si totul are brusc un alt inteles. Te poate ajuta asta sa strangi legatura dintre consumator si produs prin umanizarea celui din urma? Sigur ca da: un zambet sincer vinde cel mai bine, zambetul cumparatorului placut surprins si amuzat, moment in care – click !–, aproape ca poti poza “inceputul unei frumoase prietenii” intre client si noua lui “jucarie”.



Tocmai de-asta japonezii de la Design Barcode s-au jucat ce s-au jucat, dar nu si-au tinut jucariile numai pentru ei: au creat un design haios pentru codurile de bare, de la pungile de popcorn pana la cartelele de metrou, unele dintre modele fiind adaptate produsului – cum ar fi designul creat pentru pungi de taitei, in care barele codului atarna de betisoarele chinezesti precum spaghetele sau sosetele dungate cu liniile codului pe un picior de femeie -, altele putand fi aplicate oricarui tip de produs: zebre care poarta liniile albe si negre pe spate.
Si ce sa vezi? Ideea nu numai ca a prins in Japonia si incepe, copacel-copacel, sa prinda radacini si in SUA, dar a adus firmei creatoare, alcatuita din patru oameni, un premiu Titanium Lion la premiile de la Cannes de saptamana trecuta. Asadar, cele 200 de modele de coduri de bare create si faptul ca, pana in prezent, nu s-a inregistrat nicio citire gresita a acestora, fiind testate cu grija inainte de lansarea pe piata, ar trebui sa merite cei 4000 de dolari, atat cat costa drepturile de achizitie. Per ansamblu, treaba e o jucarie destul de scumpa, asa ca incearca sa nu-i arati site-ul copilului tau pana dupa Craciun, asta daca nu cumva lucrezi la una dintre cele 15 firme care au comandat, pana in prezent, aceste designuri.

0 Comments:

Post a Comment

Subscribe to Post Comments [Atom]

<< Home